четверг, 13 февраля 2020 г.

Виховна година на тему: "Здоров’я дітей - здоров’я нації"


Виховна година на тему:  "Здоровя дітей - здоровя нації"

Мета. Формувати в учнів знання про здоров’я та здоровий спосіб життя, усвідомлювати взаємозв’язок  між способом життя людини та її здоров’ям . Розвивати бажання свідомо дотримуватися здорового способу життя, виховувати старанність у виконанні основних правил збереження здоров’я.  Формувати розуміння, що здоров’я людини пов’язане з добрим станом довкілля. Виховувати  бережливе ставлення до свого здоров’я, виховувати старанність у виконанні основних правил збереження здоров’я.
Обладнання: ілюстративний матеріал, плакати з теми, альбоми, олівці, музичний  супровід, презентація до теми https://naurok.com.ua/prezentaciya-zdorov-ya-skarb-lyudini-21994.htm ( використати декілька слайдів) ,  таблиці – картки, загадки, уривок з казки «Умій почекати» 
Місце проведення: шкільна класна кімната

Хід заняття
 Запис на плакаті: « Здоров’я – всьому голова»
1.Організаційний момент
       а ) вправа «Привітаймося»
Діти утворюють коло,взявшись за руки,промовляють:
- Доброго ранку! Доброго дня!
Доброго вечора, сьогодні, щодня!
Миру бажаємо кожній родині,
Щастя, здоровя – кожній людині!
Учитель продовжує, що у привітаннях люди бажають перш за все один одному здоровя.
- Чому?(Думки дітей)
- Здоровя – найдорожче, що в нас є.
- Діти, прочитайте з плаката слова, це -  «Здоров’я  – всьому голова»,
 прислів’я. Як думаєте, від чого залежить здоров’я людини? (Відповіді дітей).
 (Слово вчителя).
- Здоровя залежить від:
1)    умов проживання в навколишньому світі;
2)    стану здоровя в сімї;
3)    розвитку медичного обслуговування;
4)    способу життя,організації свого ставлення до власного здоровя.)

2.Робота по темі: «Здоровя дітей - здоровя нації»
Пояснення – словничок -  «нація» Нація (від лат. (латинський) natio — плем'я, народ) – історична спільність людей, що складається в ході формування спільності їх території, економічних зв'язків, літературної мови, деяких особливостей культури і характеру, які складають її ознаки).Вікіпедія.
2.Створення проблемної  ситуації.
- Чи можуть люди жити 120 років?(Учні міркують, висловлюють свої думки)
3. Слово вчителя.(Звучить тиха лірична мелодія).
- Наші далекі предки жили довго, а хворіли мало. Чому? Бо їжа була у них переважно рослинна, мяса – мало. Не знали вони  шкідливих продуктів харчування, вживали завжди  тільки свіжу їжу, багато рухалися на свіжому повітрі.
- Чому на уроці такі різноманітні плакати, ілюстрації  (пов’язані з темою уроку)? Який вигляд у дітей?(Діти веселі,привітні, здорові).
- Так все це свідчить про дітей, які здорові. Коли людина піклується про своє здоровя, дихає свіжим повітрям, їсть свіжі продукти, багато рухається, береже зір, не перевтомлюється, намагається не застудитися, одягається по погоді, має гарний настрій; -  то,кажуть, що ця людина веде здоровий спосіб життя. Такі люди дбають про своє здоровя,ставлять його на перше місце.
- Хочу сказати, що наукою вже доведено, що люди можуть жити 120 років і навіть більше. У Китаї жив чоловік, що дожив до 256 років. Це було, звичайно, дуже давно. Але і зараз є такі люди, які живуть 100 – 115 років, особливо в Японії. В Україні таких людей майже немає.
- Як же треба жити, щоб довго прожити, мати добре здоровя?
4. Робота  в групах (підготувати учням повідомлення - малюнки заздалегідь).
( Вибрати малюнки, які підтверджують, що дотримуючись правил здорового способу життя, людина, дитина матимуть гарне здоровя).
1.     Загартовувати організм.
2.     Дотримуватись режиму дня.
3.     Правильно харчуватись.
4.     Бути охайним, організованим.
5.     Багато рухатись, дихати свіжим повітрям.
6.     Не піддаватись шкідливим звичкам, мати гарний настрій тощо.
Перегляд слайдів із презентації про корисну їжу. https://naurok.com.ua/prezentaciya-zdorov-ya-skarb-lyudini-21994.htm     
5. (Перевіримо практично)
Гра «Станьте ті, хто…»
 (Діти стають у коло. Учитель просить стати всередину тих,хто: любить довго спати,завжди миє руки з милом, щоранку робить зарядку, дотримується режиму дня, без нагадувань чистить зуби, займається спортом, багато часу проводить біля телевізора, завжди вітається зі своїми товаришами, любить солодке, не любить їсти суп).
(Учні сміються, але виходять тільки сміливі)
Учитель: - Я не буду зараз коментувати цю гру, але хочу почути від вас роздуми про піклування про своє здоровя. І це буде:……
6. Хвилинка художника (робота в парах).
- Намалюйте предмети, які потрібні для щоденного піклування про своє здоров’я. (Діти малюють:рушник, мило, зубну щітку, гребінець, лижі, санчата, ковзани тощо). (Всі разом показують свої малюнки, роблять висновок).
7.Слухання казки К. Ушинського «Умій почекати». Коментування уривка з казки «Умій почекати»
- Розгляньте ілюстрації, дайте відповіді на запитання.
- Чому захворів Півник?
- Як Курочка вилікувала його?
- Які поради дала своєму другові?
- Від чого застерігає ця казка?
(Потрібно прислухатись до порад батьків, вчителів, старших людей; цінувати сімейні традиції, що сприяють здоровому способу життя і вибирають користь здоровя перед всім іншим).
8.Робота над загадками.
(Вчитель добирає ряд загадок, пов’язаних  з умінням турбуватись про своє здоровя , наприклад:
« Гарний той, хто здоровий та дужий,
Хто із спортом ще змалечку дружить.
Мати гарну спортивну фігуру
Допоможе усім …»(фізкультура)
« Лампочка вгорі висіла
Стала смачна,  пожовтіла.
Діти лампочку зірвали,
 З апетитом скуштували.»
(Груша)
« Печуть мене, смажать і варять,
Їдять мене і дуже хвалять.»
(Картопля)
 « Коли ми їмо – вони працюють, коли не їмо – вони відпочивають.»
(Зуби)
(пояснити відповіді на загадки)
9.Висновки ».
(Учні разом з учителем приходять до висновку: «Турбота про своє здоровя, здоровий спосіб життя, коли він звичний, приносить задоволення дітям та всім людям ,сприяє  здоровю, довголіттю народу нашої нації.)
10.Підсумок   Використати вправу -  «Мікрофон».  
 - Про що  говорили, міркували сьогодні?
- Що запам’ятали з нашого заняття?
- Як турбуватися про своє здоровя? 
- Де будемо використовувати знання і для чого?
  
        (Додаткові матеріали до теми)
Костянтин Ушинський
УМІЙ ПОЧЕКАТИ
(казка)
Жили собі брат і сестра – півник та курочка.
Побіг півник у садок та й почав клювати зеленісіньку смородину, а курочка й каже йому:
– Не їж, півнику! Почекай, поки смородина достигне.
Півник не послухався, клював та й клював і наклювався так, що насилу додому дійшов.
– Ох! – кричить півник. – Лишенько моє! Боляче мені, сестричко, боляче!
Напоїла курочка півника м’ятою, приклала гірчичник, – і пройшло.
Видужав півник і пішов у поле; бігав, стрибав, зогрівся, спітнів і побіг до ручаю пити холодну воду; а курочка йому гукає:
– Не пий, братику, почекай, поки прохолонеш!
Не послухався півник, напився холодної води, – і тут почала його трусити лихома­нка; насилу курочка додому його довела.
Побігла курочка до лікаря, прописав лікар півникові гірких ліків, і довго пролежав півник у ліж­кові.
Поки хворів півник, вже й зима настала. Видужав півник і бачить, що річка льодом укрилася.
Схотілося півникові на ковзанах поковзатись; а курочка й каже йому:
– Ой, почекай, півнику! Дай річці зовсім замерзнути, тепер ще лід дуже тонкий, втопишся.
Не послухався півник сестри: покотився по льоду; лід проломився, а півник – шубовсть у воду! Тільки того півника й бачили.

За матеріалами: "Веселка". Книга для читання в дошкільних закладах. Упорядники:    В. Д. Крушинська, Л. В. Кремсал, Л. В. Гураш. Київ, видавництво "Радянська школа", 1989 р., стор. 144 - 145.







Комментариев нет:

Отправить комментарий